Unde se duc banii?

Posted: 25/05/2010 in Din viata mea
Etichete:, , , , , ,

Chiar, unde se duc banii? Nu ma refer unde ajung dupa ce ii platim, ma refer unde ii cheltuim. Am ajuns la aceasta intrebare dupa ce am avut un soc, nu primul, pe seama banilor. Stiam ca atunci cand am plecat de la Bucuresti spre Turda mama mi-a dat de acasa 100 de lei. Si amia veam eu inca vreo 20 sau 30 de lei in portofel. Din banii acestia trebuia sa imi cumpar bilet si merinde pe tren. Eu stiam ca mi-au mai ramas. 60 de lei biletul de tren cu inca 10 lei o masa la Mc Donald’s , in fine, stiam ca mai trebuie sa mai am bani la mine. Si doar ca sa vad cati bani mai am ma uit acuma in portofel. 13 LEI! Cu atat am mai ramas; 13 lei! Spuneti-mi si mie pe ce oare am cheltuit eu atatia bani? Nu se vede ca i-as fi cheltuit. Nu am baut cola in nestire, nu mi-am cumparat haine, nu am iesit in oras, nu am facut cinste nimanui, nu am platit facturi (alea oricum sunt treaba parintilor) si uitati ca ma trezesc fara bani!

Asa ca am facut 30 de secunde pe detectivul si m-am gandit la toate cheltuielile: vreo 7.5 lei a fost transportul in comun pri Turda, defapt masa la McDonald’s a fost 15 lei, mi-am mai cumparat o Cola din Gara de Nord a fost 6 lei, am platit la scoala cu o zi inainte sa plec doua reviste, in total 20 de lei si cam atat. Cel putin atat imi vine in minte in momentul de fata. Daca facem totalul cheltuielilor ajungem la suma de 48.5 lei. Deci in total ajung la cifra de 50 de lei. Daca mai punem ca biletul de tren a fost 63 de lei, ajung la un total de 111.5 lei.

Acuma, eu sunt inca mic, de abia acum incep sa lucrez cu banii, sa ii gestionez, sa le inteleg valoare, sa fac economii, dar acum ii intreb pe salariati, pe cei care lucreaza pentru painea lor: asa o sa se duca banii tot restul vietii? Fara sa iti dai seama ii cheltui pe nimicurile vietii si inainte sa realizezi nu ii mai ai?

Lasă un răspuns

