Maine este Sfantul Valentin. Mare sfant cred ca a fost si el, daca a ajuns de la Americani pana la noi, si mai mult, a si prins. De o saptamana incoace toate vitrinele sunt pline de inimioare roz, toata lumea se giugiuleste, o gramada de promotii si mostre gratuite, dar NUMAI PENTRU CUPLURI, ce sa mai… e trist sa fi un barlac in perioada asta. Eu sunt un burlac pe vremea asta. Asa cum am fost si anul trecut, si acum doi ani si asa cum am fost de fiecare Sfant Valentin si Dragobete din 95 incoace! Ceva imi spune ca si la anul, tot burlac voi fi. Asa ca din ciuda respect pentru Sfantul Valentin, mi-am zis si vad si eu cine a fost. Adica sincer, tu sti cine a fost Sfantu Valentin? Sau de ce il sarbatorim an de an pe 14 febroarie si nu pe 19 (R)oc(k)tombrie?

Ei bine, Wikipedia ne spune ca multi dintre martirii din primii ani ai crestinitatii se numeau Valentin, iar pe 14 Febroarie noi defapt am sarbatorii doi Sfinti Valentini: unul care a fost un preot in Roma, iar altul a fost episcop in ceea ce azi este Terni (oras din centrul Italiei). Se pare ca Sfantul Valentin a fost scos din calendarul romano-catolic in anul 1969 pe motiv ca  „inafara de nume, nimic altceva nu se stie si nu a ramas in urma celul ingropat la 14 Febroarie la Via Flaminia”. Astfel am aflat ca il sarbatorim la 14 Febroarie pentru ca atunci a fost ingropat, dar il sarbatorim numai noi, pentru ca, potrivit bisericii, el/ei nu sunt recunoscuti drept sfinti. Sarbatoare a prins se pare prea bine insa, pentru ca aceasta sa nu mai fie sarbatorita si astflel an de an il sarbatorim sau ii sarbatorim pe Valentini.

Acuma nu ma intelegeti gresit, nu privesc cu ochi rai aceasta sarbatoare si nu am nimic impotriva ei, insa eu personal cum nu am nimic de sarbatorit decat pacea mondiala (care e doar un ideal inca neatins) imi permit sa comentez. Plus de asta eu cred ca se exagereaza putin. Da, e ok sa fie promotii, inimioare, balonase etc. dar sa nu fie chiar asa peste tot. Cand merg pe strada toata lumea striga dupa mine „Hai cumpara la fete un codou frumos,  5 lei doar 5 lei” si tot asa. Pai bine oameni buni, aceste 4 saptamani (de la jumatatea lui febroarie pana la jumatatea lui Martie) inseamna faliment pentru orice barbat. Toate fetele vor o atentie de Sf. Valentin (de la mine nu o sa primeasca nimeni nimic), toata vor atentie de Dragobete ( nici atunci nu le dau nimic), dupa aia vor atentie de 1 Martie (un martisor, doua poate ca dau), dupa aia vor cadou de 8 Marite, eu stiam ca 8 Martie e Ziua Mamei, nu Ziua Femeii, dar poate is eu prost (aproape sigur ca asa e) dar nici de 8 Martie nu cumpar la nimeni nimic, poate doar mamei mele.

Ca o cocluzie pot spune ca, desi traim intr-o lume care conform femeilor „e condusa de barbati” noi nu primim niciodata cadouri! Parca vroia Bergenbier sa faca ziua barbatului… cred ca mai e nevoie de 1700 de ani si doua razboaie mondiale ca sa se adevereasca!

Comentarii
  1. O draga dar cat de revoltat esti! :))
    Si nu uita ca tu esti dator cu ceva, legat de aceasta mirifica sarbatoare! >:)

  2. Bogy spune:

    Inca un motiv sa fiu revoltat :))

Lasă un răspuns

