Acum multe luni, am inceput un proiect despre tuning. Din pacat am lasat acel proiect sa moara inainte sa se nasca. Este vorba de acest articol. Acum am de gand sa imi repar greseala. Am trecut la fapte si am alcatuit un chestionar, pe care l-am trimis la mai multe cunostinte si astazi am inceput sa primesc raspunsurile. Unul dintre raspunsuri este de la Aleks. El este fondatorul PLM Tuning. Daca nu ati auzit de ei pana acum, va spun eu ca sunt o echipa de oameni talentati si foarte, foarte devotati muncii lor, din Bacau, din mainile carora au iesit o multime de masini cu adevarat unicate. De asemenea sunt niste oameni langa care nu are cum sa nu iti placa sa stai. Si spun asta desi nu i-am intalnit decat virtual, la ei pe forum, forum unde atmosfera este mai mult decat placuta si prietenoasa. Mi-ar placea sa pot spune mai multe despre aceasta comunitate, insa atunci as devia prea mult de la subiectul discutiei. Cel mai bine, doritorii de detalii pot intra la ei pe site si o sa gasesca raspunsurile la toate intrebarile, iar eu astept comentariile voastre in legatura cu articolul:

Bogy:  Când a aparut dragostea ta pentru domeniul auto?
Aleks: Ca oricărui copil mi-au plăcut de mic maşinile, şi în general orice utilaj ce producea zgomot, fum, lumini şi alte chestii intrigante.
Bogy: Ce înseamnă pentru tine “tuning”?
Aleks:Transformarea banalului în unicat şi a mediocrului în vârf de lance.
Bogy: Când ți-a apărut intresul pentru tuning?
Aleks: După revoluţie, atunci când am putut vedea maşini vestice care aveau alte accesorii şi îmbunătăţiri decât ştiam noi că trebuie să aibă o maşină normală.
Bogy:  Care a fost prima mașină pe care ai tunat-o?
Aleks: Un bătrân (dar foarte decent) Mercedes 190.
Bogy:  Din ce motiv ai modificat-o?
Aleks: Din curiozitate, din dorinţa de a avea altceva decât ceilalţi, din plăcerea de a avea o maşină frumoasă şi proaspătă ca aspect.
Bogy: În opinia ta, tuningul este o pasiune, o obsesie sau un principiu de viață?
Aleks: Tuningul este mai degrabă o evadare din cotidianul gri, o oază de culoare în viaţa noastră.
Bogy:  Care crezi că sunt motivele pentru care oamenii iși tunează mașina?
Aleks: Schimbând câte ceva din aspectul comun al maşinii tale poţi transmite şi arăta celorlalţi ce eşti şi cum eşti tu defapt, e o carte de vizită cu o amprentă personală foarte puternică.
Bogy:  Orice mașină poate fi tunată sau există anumite “candidate”?
Aleks: Tocmai ăsta e motivul pentru care există atât de multe stiluri de tuning: fiecare maşină poate primi exact ce i se potriveşte, indiferent de sigla de pe capotă.
Bogy:  Unde este, dupa părerea ta, granița între tuning și “simple modificări”? Există măcar așa ceva?
Aleks: Fiecare modificare diferită de ceea ce oferă fabrica pentru modelul respectiv intră deja în categoria tuning. De la jante sau evacuări din inox până la modificări complete ce fac maşina de nerecunoscut, totul intră sub umbrela tuningului auto.
Bogy:  Ce mașină conduci in acest moment?
Aleks: O berlină neagră şi ascultătoare, ce-mi suportă cu stoicism toate încercările şi experimentele mai mult sau mai puţin reuşite.
Bogy:  Din cele trei mari categorii de tuning ( audio, estetic și de performanță) este vre-o una pe care te exezi sau încerci sa le combini pe toate?
Aleks: Pentru că un specialist este un om care ştie din ce în ce mai multe despre din ce în ce mai puţine, am decis să mă axez pe tuningul estetic, dar fără a neglija nici modificările audio. Ca exemplu, evacuările sau filtrele, deşi ţin deja de performanţă, sunt accesorii obişnuite pentru modificările pe care le fac.
Bogy:  Ce planuri de viitor ai pentru mașina ta?
Aleks: Maşina o să primească doar o revopsire şi o discretă reîmprospătare a body-kitului actual, pentru că toată energia se concentrează pe dotarea atelierului cu echipamente şi scule performante.
Bogy: Ce alte mașini ai mai avut de-a lungul timpului? Le-ai modificat și pe acelea?
Aleks: E o listă lungă ce cuprinde cam orice, de la Renault 5 de câteva sute de kg, volan, scaun şi cai foarte mulţi până la BMW-uri diesel de 2 tone.
Bogy:  De unde a pornit proiectul “PLM Tuning”?
Aleks: Din plăcerea de a modifica maşini, la început pe ale mele, apoi pe ale prietenilor, pentru ca acum să avem clienţi din toată ţara şi nu numai.

 

Bogy:  Când a aparut dragostea ta pentru domeniul auto?
Aleks: Ca oricărui copil mi-au plăcut de mic maşinile, şi în general orice utilaj ce producea zgomot, fum, lumini şi alte chestii intrigante.
Bogy:  Ce înseamnă pentru tine “tuning”?
Transformarea banalului în unicat şi a mediocrului în vârf de lance.
Aleks: Când ți-a apărut intresul pentru tuning?
După revoluţie, atunci când am putut vedea maşini vestice care aveau alte accesorii şi îmbunătăţiri decât ştiam noi că trebuie să aibă o maşină normală.
Bogy:  Care a fost prima mașină pe care ai tunat-o?
Aleks: Un bătrân (dar foarte decent) Mercedes 190.
Bogy:  Din ce motiv ai modificat-o?
Din curiozitate, din dorinţa de a avea altceva decât ceilalţi, din plăcerea de a avea o maşină frumoasă şi proaspătă ca aspect.
Bogy: În opinia ta, tuningul este o pasiune, o obsesie sau un principiu de viață?
Aleks: Tuningul este mai degrabă o evadare din cotidianul gri, o oază de culoare în viaţa noastră.
Bogy:  Care crezi că sunt motivele pentru care oamenii iși tunează mașina?
Schimbând câte ceva din aspectul comun al maşinii tale poţi transmite şi arăta celorlalţi ce eşti şi cum eşti tu defapt, e o carte de vizită cu o amprentă personală foarte puternică.
Bogy:  Orice mașină poate fi tunată sau există anumite “candidate”?
Aleks: Tocmai ăsta e motivul pentru care există atât de multe stiluri de tuning: fiecare maşină poate primi exact ce i se potriveşte, indiferent de sigla de pe capotă.
Bogy:  Unde este, dupa părerea ta, granița între tuning și “simple modificări”? Există măcar așa ceva?
Aleks: Fiecare modificare diferită de ceea ce oferă fabrica pentru modelul respectiv intră deja în categoria tuning. De la jante sau evacuări din inox până la modificări complete ce fac maşina de nerecunoscut, totul intră sub umbrela tuningului auto.
Bogy:  Ce mașină conduci in acest moment?
Aleks: O berlină neagră şi ascultătoare, ce-mi suportă cu stoicism toate încercările şi experimentele mai mult sau mai puţin reuşite.
Bogy:  Din cele trei mari categorii de tuning ( audio, estetic și de performanță) este vre-o una pe care te exezi sau încerci sa le combini pe toate?
Aleks: Pentru că un specialist este un om care ştie din ce în ce mai multe despre din ce în ce mai puţine, am decis să mă axez pe tuningul estetic, dar fără a neglija nici modificările audio. Ca exemplu, evacuările sau filtrele, deşi ţin deja de performanţă, sunt accesorii obişnuite pentru modificările pe care le fac.
Bogy:  Ce planuri de viitor ai pentru mașina ta?
Aleks: Maşina o să primească doar o revopsire şi o discretă reîmprospătare a body-kitului actual, pentru că toată energia se concentrează pe dotarea atelierului cu echipamente şi scule performante.
Bogy: Ce alte mașini ai mai avut de-a lungul timpului? Le-ai modificat și pe acelea?
Aleks: E o listă lungă ce cuprinde cam orice, de la Renault 5 de câteva sute de kg, volan, scaun şi cai foarte mulţi până la BMW-uri diesel de 2 tone.
Bogy:  De unde a pornit proiectul “PLM Tuning”?
Aleks: Din plăcerea de a modifica maşini, la început pe ale mele, apoi pe ale prietenilor, pentru ca acum să avem clienţi din toată ţara şi nu numai.

Anunțuri
Comentarii
  1. aleks spune:

    Mule mulţumiri pentru interesul tău şi pentru articolul ăsta frumos, la mai multe 🙂

    • Bogy spune:

      Asa cum spuneam, eu iti multumesc pentru rabdarea si timpul acordat. Cu siguranta vor mai urma cateva articole din aceasta serie, ca mai am niste persoane in vizor 😀

  2. Gabi TFC spune:

    Frumos articol ! Mare om Aleks, are un caracter mai rar întâlnit . Felicitări pentru articol !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s