Stateam astazi in autobuz si ma tot uitam la telefonul mobil. Il rasuceam de pe o parte pe alta fara sa stiu exact de ce. Probabil cautam zgarieturi si alte defecte. Nu am gasit asa ceva. Tin minte acum cativa ani ca de cum primeam un telefon nou, eram entuziasmat o luna, doua, trei si dupa aceea incepeam sa ma gandesc la un altu. Incercam chiar sa ma gandesc cate telefoane am avut de-a lungul timpului pana acum, pana la urma mi le-am amintit exact in ordinea in care le-am primit. Au fost 9 in total: primul telefon l-am primit pe la 8 ani (sau aproape 9); era un Alcatel OT 311 pe care tata mi l-a dat de ziua copilului (parca 2004). Era fostul lui telefon, insa era in stare foarte buna.  La cateva luni dupa aceea imi doream un telefon cu clapeta, de Craciunul aceluias an am primit o carcasa noua pentru telefonul meu: era albastra cu un BMW seria 3 pe el (E46 cred). Inca cateva luni nu mi-a mai trebuit telefon. Dupa aceea in cateva luni am primit alt telefon, nu mai stiu cu ce ocazie, cert este ca daca era dupa mine, m-as mai fi multumit cu Alcatelul meu cu BMW pe el. Dar am primit un Sony Ercisson T230, a fost primul meu telefon cu ecran color,  si primul meu telefon ce avea jocuri pe el. Copil mai fericit ca mine in zilele alea n-ati vazut. Tin minte ca o luna implinita ii ziceam mamei de cel putin 3 ori pe zi „Multumesc pentru telefon”. Insa nu m-a tinut foarte mult si in curand plangeam dupa un telefon cu clapeta si camera foto. La vremea aceea abia apareau camerele VGA si era mare lucru sa ai telefon cu camera. Eu vreoiam neaparat asa ceva. La 1 Iunie 2006 adica la fix 2 ani de la primirea primului telefon, am primit un Motorola V360 cu sigla Orange mare pe el.  Am fost foarte fericit si atunci, insa („surprinzator”) nu m-a tinut foarte mult. La 1 iunie 2007 imi doream deja alt telefon. Tata deja a observat tendinta mea de a schimba telefonul o data la 12 luni sau si mai devreme asa ca a zis „Nu!” si a tinut-o asa 6 luni. Dar asa cum spuneam si pe blog aici, la 11 Decembrie 2007 tata mi-a cumparat un Nokia 6300. Acela chiar a fost un telefon care mi-a placut. Era rezistent, era frumos, era in ton cu moda, avea camera de 2MP, ercran color…ce sa mai, era un telefon echilibrat. Probabil ca l-as fii pastrat mai mult insa in septembrie 2008, am schimbat reteaua. Am trecut de la Orange la Vodafone, iar Nokia-ul meu era codat Orange. Nu mi-am batut capul sa il decodez, caci am primit de la Vodafone un alt telefon Nokia 5000. Telefonul asta inca este functional. Il foloseste tata ca telefon de rezerva cand Nokia-ul sau ramane fara baterie. Ceea ce nu mi-a placut la Nokia-ul primit de la Vodafone a fost lipsa spatiului pentru cardul de memorie. Asa ca in noiembrie 2008, am dat al meu Nokia 6300 si inca vre-o 200 de lei pe un Sony Ercisson S500i. Recunosc d.p.d.v. al pretului poate n-a fost cel mai bun targ pe care l-am facut la viata mea, dar in ceea ce priveste valoarea sentimentala… asta a fost alta poveste. Nu stiu de ce dar m-am atasat foarte mult de acel telefon. Poate ca si faptul ca l-am vandut pe un pret de nimic contribuie la starea de nostalgie ce ma apuca  cand ma gandesc la el, sau poate pentru ca pur si simplu era un telefon foarte echilibrat. Inclin mai mult spre a doua varianta. Mi-e dor de luminile de pe lateral care sclipeau cand eram sunat. Atunci cand l-am luat era nou, in cutie, iar atunci cand l-am dat, singurul lucru care trada faptul ca nu era nou era lipsa foliei de pe ecran si a cutiei originale. Nu avea absolut nicio zgarietura. Cateodata sunt tentat sa zic ca daca as avea ocazia l-as mai cumpara odata, insa nu cred ca as face asta. Incet, incet devine demodat. Insa pentru mine…….

Oricum acela nu a fost ultimul telefon al meu. Pe 9 noiembrie 2009 am primit cadou un alt telefon, cel pe care il am si acum: Samsung GT-5600V. Pana acum, dupa calculele mele acest telefon m-a tinut cel mai mult. Nu stiu cat o sa ma mai tina. In general cand ajung sa ma mandresc ca un telefon m-a tinut foarte mult, atunci mi se pune pata sa il schimb…insa in cazul de fata ma intreb: cu ce l-as schimba daca as avea ocazia? In prima faza ma gandesc „Sony Ericsson S500i” dar apoi ma razgandesc. Ma gandesc la Iphone, dar parca nu e de mine. Plus ca devine prea comun, cam toata lumea are mai nou IPhone, poate o sa il schimb cu alt Samsung, desi trag catre un Nokia sau Sony Ericsson. Defapt nici nu stiu de ce imi bat capul, cred ca o sa mai trag de Samsungul asta cat pot, desi asta poate insemna ca il schimb de Craciun sau mai tarziu sau ca il schimbi inainte de Pasti.

Update: Astazi 11.02.2013 am decis sa mai completez putin lista: La nici 2 saptamani dupa ce am scris acest articol am fost cu Samsungul meu care avea probleme la mufa de la incarcator, la magazinul Vodafone de unde l-am cumparat sa il rezorve pe garantie. Ei mi-ai zis ca telefonul prezinta urme de soc mecanic (care sincer nu vad de unde ar fi putut aparea) asa ca am decis ca in loc sa platesc 400 de lei pe reparatie, sa il fac pe garantie pentru ca da, aveam asa ceva. La garantie mi-au zis ca nu il repara, ci il schimba, dar pentru ca modelul nu se mai producea, am avut de ales dintre un HTC si un Nokia. Am ales HTC Wildfire pentru ca avea Android si o buna perioada am fost foarte incantat. Apoi pe masura ce 2012 se apropia de final si HTC-ul meu chiar daca root-at, se bloca tot mai des si se misca tot mai lent, asa ca in Decembrie, dupa cateva saptamani de cugetari am decis sa fac o miscare indrazneata: am plecat din vasul de croaziera numit Android si m-am mutat pe pluta Windows Phone. De ce? Pentru ca imi place designul, imi place fluiditatea sistemului de operare si imi place ca nu sunt 1000 de modele, cu 1000 de rezolutii si aplicatii care sa mearga doar pe unele dispozitive. Asa ca de 2 luni sunt fericitul posesor al unui HTC 8X

Una peste alta: voi cate telefoane ati avut? In care „v-a ramas” sufletul? (care a fost favoritul?)

Comentarii
  1. Puffy spune:

    Foarte tare postare Bogy!! Chiar mi-ai dat ceva de facut pe ziua de azi :))

  2. Iasi spune:

    Cred ca schimbatul telefonului este o manie pentru multi romani, mai ales pentru romance.

    • Bogy spune:

      Cam ai dreptate 🙂
      Nu stiu ce ne face sa ne dorim mereu alt telefon, insa sunt si eu printre „dependentii” de telefoane noi 😀

  3. Bobby spune:

    Am inceput cu noika 3310… l am pierdut in zapada… dupa 3320… am intrat in clasa de intesiv mate… mi a luat tata un telefon color.. un nokia nu mai stiu sa iti zik modelul…. dupa am avut un samsung cu clapa…. dupa am treqt la nokia 8800… urmand nokia n70 , nokia n95 8 gb nokia 8801 scirocco , 2 samsunguri dual sim… nokia 6300 , nokia 6500 classic, nokia x1 , nokia x3 , un htc din care se glisa o tastatura gen a computerului dar nu a durat mult…,iphone 3 g, iphone 4 , nokia e 61 ,e 63 , o chinezarie dual sim, si cred ca au mai fost vreo 2 3 dar imi scapa acum… oricum dupa cel primit in anul in care am intrat in clasa de intenfsiv mate ordinea nu este exacta deoarece nu o mai tin minte… ti am scris asa numai ca sa iti fac in ciuda:))

    • Bogy spune:

      Mama tin minte cand a aparut n95 de 8gb..sa-mi trag palme tin minte ca ma intrebam cum naiba de are 8 gb de memorie…pe vremea aia calculatoru meu avea 10 :)))

Lasă un răspuns

