Bookfest

Posted: 28/05/2011 in Din viata mea
Etichete:, , , , , , , , ,

Da, daca nu stiati in perioada asta, adica pana maine 29.05.2011 se desfasoara targul de carte Bookfest. Cum nu ma uit la televizor si radio nu ascult aproape deloc, bineinteles ca eu era sa ratez evenimentul. Am avut noroc ca acum cateva zile, nu mai stiu cum, am dat peste o reclama la eveniment si asa am aflat cand este.

Aveam de mult in gand sa ajung pe acolo, dar mereu aflam de el, la o zi sau doua dupa ce s-a inchis. De data asta n-am mai ratat ocazia si de dimineata am plecat in directia Romexpo. Ca sa nu ma simt singur printre atatia carturari, am luat-o cu mine pe mama, adica un fel de bodyguard, dar care nu ofera protectie in caz de pericol iminent (doar sustinere morala). Am ajuns acolo si WOW… in viata mea n-am mai vazut atatea carti, atatea titluri diferite sub acelasi acoperis. Am inceput timid cu primul stand pe care l-am vazut, adica Corint. M-am invartit putin in jurul cartilor expuse si desi promotiile si reducerile erau substantiale, m-am abtinut sa nu bag in plasa chiar tot ce am vazut, amintindu-mi ca am un buget….. nu prea permisiv. A fost un grup de carti, „Cartea timpului”  care mi-au atras atentia, insa pretul m-a facut sa ma uit in alta parte, mai ales ca stiam ca mai sunt mii de carti care imi pot lua ochii. Totusi inainte sa plec de la standul lor, am vazut o carte care mi-a atras atentia:  „ENZO sau arta de a pilota pe ploaie” si inainte sa sariti pe mine, nu e (chiar) o carte in care se vorbeste despre viata lui Enzo Ferrari sau o carte despre tehnicile de pilotaj. E o carte despre un caine si cum tehnicile de pilotaj te pot ajuta in viata reala. Oricum, i-am cerut mamei bani, m-am dus la casa si am cumparat-o. La 12 lei era pacat sa o las acolo pe raft. Acum de abia astept sa o citesc. Dupa care am inceput sa ne invartim pe la celelalte edituri. O gramada de titluri, unele mai atractive, altele mai putin atractive, in fine, era cate ceva pentru toate gusturile acolo. Pana la un punct mama a fost foarte rezervata, desi se vedea pe fata ei ca ii face mare placere sa se afle inconjurata de atatea carti. In cele din urma am ajuns la un stand care avea expusa o colectie maaare de carti scrise de Nora Roberts. In acel moment am vazut o latura a memei pe care nu am mai vazut-o pana acum. A inceput sa ia la mana fiecare carte, sa o rasfoieasca, mai-mai ca ar fi stat acolo pana le citea pe toate. Dupa vreo jumatate de ora s-a hotarat, cu mare dificultate, aspura 4 carti pe care le-a luat. Eu fericit ca mi-am recuperat mama am cautat in continuare ceva carti care sa se potriveasca gustului meu (care gust o fi acela nu stiu, insa pur si simplu stiu cand vad o carte care imi place si una care nu). Vazand ca am epuizat toate standurile din pavilionul respectiv, am inaintat spre urmatorul, va las sa ghiciti cartile carui autor ne-au intampinat la intrarea in noul pavilion; ati ghicit: Nora Roberts! Dupa inca o jumatate de ora de rasfoit, citit, pus la loc, luat din nou, mama a mai luat inca 2 carti. Dupa aceea cautand printr-un teanc de carti aflate la promotie, ce gaseste mama pentru scumpul ei fecior? „Analiza matematica – exercitii si teste de Mihalca Dan”  pentru cei care nu stiu, Mihalca Dan este profesorul meu de matematica de la clasa. Bineinteles ca n-a fost loc de discutie, mai ales ca respectiva carte era la promotie. Am bagat-o in plasa si ne-am continuat pelerinajul. Cand dadeam sa plecam, eu am decis sa ma abat din drum sa ma mai uit la un stand, unde am gasit, tot la promotie cartea : „The hount for Atlantis” in engleza. Eu sunt constient ca de cand am parasit generala, engleza mea s-a deteriorat continuu. Profesoara de la clasa nu comunica destul cu noi si lipsa exercitiului vorbirii libere isi faca simtit efectul asupra mea.  Oricum titlul cartii si coperta m-au fascinat prea mult ca s-o mai pun inapoi pe raft asa ca am fugit cu ea la casa si am cumparat-o. Chiar inainte sa iesim insa, am trecut din nou pe la standul editurii Corint, unde pachetul cu cele trei carti din seria „Cartea timpului” nu se miscase de la locul lui. Fascinat intr-un fel de carte, m-am dus, am luat trilogia, si am  cumparat-o. Pe asta din banii mei. Acuma daca facem bilantul total, eu m-am ales cu 6 carti. Defapt 5 carti si o culegere de mate, mama s-a ales cu ceva ce eu numesc „six pack Nora Roberts” care ar trebuii sa o tina ocupata macar cateva saptamanii.

Una peste alta mi-a facut mare placere sa trec pe la Bookfest si am de cand sa repet experienta in viitor. Sper ca data viitoare sa am mai multi bani de cheltuit pe acolo si mai mult timp sa citesc titlurile care imi plac!

Comentarii
  1. annitu spune:

    Am fost şi eu. Chiar a fost tare şi mi-am şi cumpărat 2 cărţi.

Lasă un răspuns

