POST 1

Posted: 28/07/2011 in Din viata mea, Drumuri
Etichete:, , , , , , ,

Salutari din trecut! Nu stiu sigur ce zi sau ora sau an este in acest moment cand citesti asta, dar la mine este 28 Iulie 2011 ora 00:56.  Ma aflu in inima Maramuresului, la bunici, intins in pat si fara somn, acoperit de un cearceaf pentru ca mama sa nu fie deranjata de lumina ecranului telefonului meu. Interesant este ca nu tastez asta direct pe blog ca de obicei; nu tastez pe telefon pe blog prin intermediul aplicatiei WordPress for Android, pentru ca am o singura liniuta la semnal, si acela doar GPRS si si acea liniuta apare si dispare. Drept urmare imi scriu povestea intr-un fel de sticky note si intentionez sa o postez pe blog atunci cand o sa am acces la internet. Nu sunt inca foarte sigur cum o sa ajunga aceste randuri pe net, insa promit sa ajunga nealterate si cu aceleasi greseli pe care le fac chiar in acest moment.. Partea frumoasa este ca pot face ceva ce mi-am dorit de mult timp: adesea compuneam inainte de culcare intregi articole pentru blog, iar dimineata articolele mi se pareau foarte stupide  si imi parea foarte rau ca nu le postasem atunci cand am avut ocazia. Acum promit in mod solemn sa postez si sa nu intervin asupra articolului chiar daca probabil vorbeste doar oboseala din mine probabil. In seara asta (a se citi 27.07.11) m-am apucat sa citesc „Piatra sculptata” primul volum din trilogia „Cartea timpului”. Asa ca o prima impresie mi se pare ca autorul, un francez al carui talent e tras in jos de nationalitatea sa pe care eu o consider prin definitie incarcata de snobism, a uitat de incipit. Desi mi-am  dorit sa dau peste o cafte care sa intre in paine de la inceput, mi se pare usor anormal faptul ca la pagina 20, protagonistul care am ghicit dintr-o descriere vaga ca are 14 ani sa fii calatorit in timp si deja sa fie pe frontul bataliei de la Verdun. Si acum, scriind la viteza redusa din caza ca nu pot tine telefonul in modul landscape pot observa „coincidenta”: autor francez – batalia de la Verdun. Eu stiu ca aceasta a fost una din cele mai semnificative batalii ale Primului Razboi Mondial, dar tot stau si ma intreb daca nu cumva e o metoda subtila a autorului de a ne amintii de maretia natiei sale mancatoare de branza cu mucegai pe frontul de lupta?  In fine, inafara acestui aspect, al incipitului, si a faptului ca actiunea mi se pare ca in unele locuri nu e destul de bine cusuta, ii dau puncte in plus si ii scad din snobism pentru ca a vorbit destul de detaliat despre Egipt si pentru faptul ca, se pare (n-am citit inca decat jumatate de carte) ca o buna parte din actiune se petrece in castelul lui Vlad Tepes si a dat date corecte despre el si legenda lui Dracula. Deci ma bucur ca stie folosii Wikipedia.  Apropo de Wikipedia, voi cum va simtiti cand se vorbeste intr-o carte de lucruri adevarate. Adica cum va simtiti cand aflati ca personajul principal joaca Counter Strike sau ca bea Coca-Cola? In momentelea astea, daca e o carte care imi place si in care ma regasesc cu personajul, ma astept sa imi rasara in mijlocul camerei un gnom, sau ca atunci cand las cartea din mana sa ma trezesc pe Marea Nordului pe un vas de vikingi. Dsca nu imi place cartea, atunci de regula capat o antipatie pe lucrul folosit de personaj. Din fericire Ion a lui Liviu Rebreanu nu era bautor de Cola, deci eu pot sa beau in continuare. Dar repet: voi cum va simtiti cand dati peste ceva familiar in romane?

Lasă un răspuns

