Despre cafea si Bacovia

Posted: 20/09/2011 in Din viata mea, Profesori
Etichete:, , , , , , , , , ,

Daca nu ma insel, prin 17 sau 18 iunie, eu publicam un post (poate era parolat) in care imi recunosteam incapacitatea de ai intelege pe bautorii de cafea. Pur si simplu nu intelegeam la ce le trebuie asa ceva, cand exista Coca Cola si mai ales, nu intelegeam cum poate un cu judecata limpede sa gaseasca ceva placut si reconfortant in bautul cafelei.  La vremea respectiva, oricata oboseala ar fi fost acumulata in mine, aveam puterea sa o inlatur sau in cazurile de forta majora, cu destula Cola ma puneam pe picioare. Asta se intampla acum 3 luni. Douasprezece saptamani mai tarziu a inceput scoala, iar eu a trebuit sa ma invat cu programul de dimineata. Asta pentru mine inseamna trezit la 5:45, plecat la 6:20 etc. Iar in prima zi de liceu, pe 13, am fost atat de obosit incat am zis ca e nevoie sa bag o ciocolata calda in mine sa ma mai agite putin. Somnul din mine m-a facut ca in loc sa apas pe „Ciocolata calda” sa apas pe „Capucino cu ciocolata”, care si-a facut treaba chiar daca n-a fost prea gustos. Ziua urmatoare, am repetat schema, de data asta dorindu-mi intetionat un capucino, iar un pliculet de zahar l-a facut pe gustul meu. Joi deja eram abonat la automat atat din nevoie, cat si din placere. Iar vineri, dupa o noapte cu 3 ore de somn, am trecut direct pe cafea simpla.

Practic in 4 zile, am trecut de la unul care nu suporta cafeaua la unul care o cauta. Iar de azi mama a decis sa nu ma mai lase sa imi iau cafea de la automatul scolii. A zis ca e mai simplu si mai ieftin sa imi puna ea o sticla de cafea de acasa. Daca imi spunea cineva acum o saptamana ca in 7 zile o sa ajung sa ma plimb cu sticla de cafea dupa mine, il faceam pachet si il bagam de unde a iesit. Cred ca m-am si jurat aici pe blog ca nu o sa ma atasez de cafea… si se pare ca e un juramant de care nu m-am putut tine, insa ma bucur ca nu am facut-o! Am ajuns sa inteleg ca bautul cafelei inseamna socializare, prilej de discutii, o activitate matinala inainte de ore si care iti ocupa pauzele, iar asta nu face decat sa se adauge la starea de bine pe care oricum o aveam in perioada asta.

Ca tot vorbeam de stari de bine, o sa merg pe speranta ca profa de romana nu imi citeste blogul si o sa indraznesc sa afirm ca ea vrea in secret sa imi strice starea de bine.  Adica astazi la ora, am studiat o poezie de-a lui Bacovia. Eu in general nu sunt fan al operelor lirice. De ce? Pentru ca inca nu am ajuns sa fiu indragostit pana peste cap de cineva ca sa ma pot regasii in anumite poezii, dar nici nu sunt firea trista si melancolica ca sa ma regasesc in altele. Asa ca pana cand nu o sa fiu super indragostit (si o sa ma stiu si iubit de cineva) nu o sa fiu fanul poeziilor. Totusi astazi am facut un efort sa rezolv prima cerinta pe baza textului lui Bacovia, si spre „ghinionul” meu, talentul meu innascut pentru literatura m-a facut sa dau un raspuns care doamnei profesoare i-a placut. Asa ca mi-a mai cerut inca unul, si inca unul si tot asa. Nu am nimic cu dansa, insa ea stie oare cat de greu e pentru mine care nu prea mult timp a iesit dintr-o stare de asta de cacat, sa ramana vesel si optimist (cum sunt eu de obicei) cand dansa imi cere sa ma pun in locul lui Bacovia cand a scris poezia „Decor”?

Asta e principalul motiv pentru care nu imi place lirica. Intr-o opera epica e mult mai simplu sa analizez evenimentele, personajele, trairile etc. dar la poezie…trebuie sa te pui in pielea eului liric si pana acum nu am gasit vreo piele care sa fie pe gustul si marimea mea.

Eu atat am avut de spus, e ora 00:00 daca ma culc in secunda asta, mai am 5:45 de minute de somn. Dar inainte de asta trebuie sa ma duc sa imi pun cafeaua pe dimineata. O noapte buna tuturor. Over & Out!

Lasă un răspuns

