Jurnalul unui somnambul #9

Posted: 05/10/2011 in Amintiri
Etichete:, , , , , , , , , , , ,

Cred ca viata asta de bufnita in care ora de culcare e la mai putin de 6 ore distanta de ora de trezire incepe sa ma afecteze. Saptamana asta nu a inceput prea grozav, norocul meu disparand parca odata cu manualul de franceza, apoi ieri eram gata sa sustin ca a fost o zi reusita. Pana azi dimineata cand am descoperit ca hanoracul meu (pe care dupa ce ajung la liceu il bag in ghiozdan) nu era acolo! Automat am inceput sa il caut prin camera desi stiam ca nu il scosesem din ghiozdan. Convins ca e inca un articol pierdut pe saptamana asta, am plecat spre liceu, ajungand cu un moral destul de scazut, insa nu aveam de gand sa las asta sa se vada. Pana una alta, in al doisprezecelea ceas, mi-am gasit hanoracul la femeile de servici, cale pe care vreau sa le multumesc bobocilor care stau la noi in clasa, ca nu mi l-au luat ca sa-l vanda in tramvai pentru o shaorma.

Ajuns acasa, m-am apucat sa imi trec o gramada de formule mai mult sau mai putin incurcate pe o fisa, pentru a le retine ceva mai usor, caci maine diriga’ ne-a zis ca ne asculta, iar cine nu le stie zboara. De mic mi-a placut melodia aceea cu „I belive I can flyyyyy, I belive I can touch the sky…”  dar nu vreau ca doamna diriginta sa imi transforme convingerea in certitudine. Dupa care m-am apucat de tema la chimie: 3 pagini. Acuma, eu sunt la profil real, specializarea Stiintele-Naturii, deci e normal ca accentul sa pice pe Fizica, Chimie, Bio. Fizica desi nu e materia la care excelez cel mai bine, imi place, e logica si o sa imi manance zilele si in facultate (daca ajung pana acolo, caci mai intai am bacu’); biologia e o materie pe care o invat (de nevoie), care nu imi place la nebunie, cu toate ca dorm sub acelasi acoperis cu un profesor de biologie; chimia insa nu prea mi-a mai palcut de cand am inceput clasa a 8a. Oricum asta e alta poveste, chimia de la inceputul acestui an imi place pana acum, poate si pentru ca am mai inteles cate ceva, insa presimt ca nu e un sentiment de durata. Oricum, tema nu a fost prea grea (asta in cazul in care am facut eu ce trebuia sa fac), dar ideea in sine… 3 pagini de formule si reactii…. n-am mai scris 3 pagini la o tema, de pe clasa a Xa, cand faceam nopti albe si semi-albe cu temele la romana.

O sa par un tocilar fara viata, insa mi-e dor de temele acelea kilometrice la romana, in care rezumam viata lui Eminescu si din cauza carora stateam la birou pana la 4 dimineata, iar cand ma duceam la culcare, biroul meu era tapetat cu ambalaje de bomboane SUGUS si alte marci mai putin cunoscute, iar langa birou, stateau cazute una sau 2 sticle de Cola. Plus vreo 2 pixuri cu gel, din care unul era terminat. Oricum, imi e dor de ele pentru ca imi dadeau un motiv serios sa stau treaz noaptea, iar asta e un lucru care ma ingrijoareaza oarecum. La mine cea mai mare problema cu dormitul nu e ca nu pot sa dorm, e mai mult ca nu vreau. Adica daca ma uit la ora asta, sau la ora 10, sau la 11 spre pat, ceva din adancul sufletului meu zice „Bah esti nebun??? De ce!?” Iar atunci creierul meu incearca sa emita un raspuns logic cu motivele si argumentele conform carora ar trebuii sa ma culc, dar raspunsul niciodata nu ajunge la destinatar. Se pare ca trebuie sa ma obisnuiesc cu ideea de a fi o pasare de noapte, chiar daca asta inseamna sa sufar ziua de cearcane.

Motivul gasit de mine in seara asta ca sa stau treaz, este sa o ajut pe mama cu corectatul sutelor de teste initiale ale caror nota nu se trec. Treaba mea va fi sa ma ocup de partea grila, care si o maimuta o poate face (deci sper sa nu fie foarte greu pentru mine). Din start spun ca fac asta si fortat de imprejurari, caci o vad pe mama ca mai are putin si crapa de oboseala. Daca ea crapa, nu mai are cine sa imi faca sandvici-urile, deci vine apocalipsa.

Ca tot vorbeam de combinatii apocaliptice, astazi mi-am dat seama ca am dieta mea tocmai a luat o intorsatura spre rau. Cand am ajuns acasa, primul lucru pe care l-am facut a fost sa dau iama in sticla de 2 litri de Cola, din care am baut cam jumatate. Iar pe parcursul serii, in timp ce scriam si invatam la fizica si chimie, am baut si cealalta jumatate aproape. Acuma, scriind acest articol am realizat ca practic eu astazi mi-am baut aproape in intregime jumatatea de litru de cafea, iar apoi am baut inca un litru si ceva de Cola. Deci teoretic, acum prin venele mele circula un lichid ce cred ca se cheama cafeina, in locul sangelui. Presimt ca daca fac asta, pe termen lung, nervii, ficatul si mintea mea o sa ajunga tocanita de legume. Dar in seara asta nu mai am ce face, decat sa imi consum energia cu testele puradeilor de la generala, iar dupa aceea cu facerea tabelelor si situatiilor bazate pe acele teste, pentru cei din minister.

Acum inteleg de ce nimeni nu-l iubeste pe Funeriu…

Lasă un răspuns

