Jurnalul unui somnambul #12

Posted: 09/10/2011 in Amintiri
Etichete:, , , , , , , , ,

E sambata seara! Pana acum nu exista noapte de sambata in care sa ma gandesc macar la somn inainte de ora 2. Daca stau bine sa ma gandesc, anul trecut, pe la ora 1 ma apucam sa imi fac temele la matematica si romana. Atunci aveam si cheful maxim si (mai ales) inspiratia maxima. Cum spuneam, cred ca am fost, sunt si voi fi pasare de noapte toata viata.

Imi place viata asta de bufnita inteleapta care vegheaza asupra altora (multumesc pe aceasta cale Iuliei care a inventat aceasta metafora special pentru mine), insa in seara asta ploaua. Ok, defapt nu faptul ca ploua ma insipune ci faptul ca ploua ASTAZI! Astazi toate site-urile ziceau ca Pamantul va trece printr-o centura de asteroizi, iar in noaptea asta se vor putea vedea chiar mai bine de 10 stele cazatoare/ora. Colac peste pupaza scria pe mai multe site-uri ca Romania e punctul PERFECT de observatie din Europa (sau era lumea?). Oricum, ideea e ca din nou sunt o sumedenie de stele cazatoare si bineinteles ca la noi ploua. Eu am 2 ferestre de mansarda chiar deasupra patului. E destul pentru mine sa stau intins normal, cu capul pe perna si sa ma uit in sus ca sa vad cerul, ar fi fost perfect….dar nu in seara asta. Oricum, experienta cu cutremurul mi-a demostrat ca daca iti doresti ceva cu adevarat, mai devreme sau mai tarziu se materializeaza. De mic imi doream sa stiu si eu cum e intr-un cutremur, si pana acum nu simitisem nici unul ba pt ca in Turda nu avem activitate seismica, ba pt ca dormeam prea bine sau nu eram acasa cand erau cutremure. Pana la urma l-am simtit, iar acum sunt impacat. Deci o sa vad stele cazatoare si cu alta ocazie. In schimb, astazi am avut senzatia ca o sa ajung sa vad stele verzi miercuri. Sa detaliez putin….

Am fost astazi cu doamna diriginta, cativa colegi si inca cativa elevi ai liceului la Facultatea de Fizica de la Magurele, in cadrul activcitatii „Cu mic cu mare dincolo de Soare”. Trebuie mentionat ca eu sunt la stiintele naturii si diriga e profesoara de fizica. Toate bune, am inceput sa vizitam laboratoarele unde ne-au fost prezentate diferite experiente. Aspectul pentru care nu am fost pregatit a fost faptul ca ni s-au pus diverse intrebari (elementare) din fizica pe care eu am facuta inca de pe a IXa. Intr-un mod dureros de previzibil, cand au inceput sa curga intrebarile din fizica (mecanica, termodinamica) peste grupul clasei mele, oricum tacut, s-a lasat o patura de liniste. Ce a fost si mai dureros a fost faptul ca bobocii de la noi din liceu care nu stiu ce clasa erau, dar NU erau stiintele naturii, pareau sa stie anumite aspecte si raspundeau. Vazand-o pe diriga in coltul laboratorului cum batea pasul marunt si cum ne trimitea socuri electrice din priviri la fiecare in parte, mi-am zis ca daca vreau sa trec cu ORICE medie la fizica, trebuie sa deschid gura si sa zic ceva inteligent. Asa ca, mai mult de frica dirigintei si cu teama de a nu zice o magarie care sa imi asigure preavizul de exmatriculare, am inceput sa completez acolo unde profesorul facea intentionat pauze pentru a ne auzi parerea. Pana la urma, m-am trezit chemat in fata, langa profesoara pentru a o ajuta pe profesoara cu o experienta. Dansa a facut tot posibilul sa fie vesela si zambitoare, insa ma pot lauda ca am citit-o destul de bine incat sa imi dau seama ca e un fel de scorpie la catedra.  Adica scorpie la modul ca 100% e foarte exigenta si daca nu iti sti lectia nu ai ce cauta la cursul ei.  In fine, cu putinele mele raspunsuri sper ca am reusit sa mai sterg putin din rusinea ce incepuse sa se asterne pe grupul nostru si indirect, pe obrazul doamnei diriginte. Cel mai sigur o sa aflu miercuri cand avem prima ora cu diriga.

Restul zilei s-a scurs cu o ceafa de porc la gratar, iar acum seara cu un film. Mi-ar placea sa va pot face o recenzie asupra sa, insa imi e prea somn acum si mai bine va dau doar titlul, ca sigur il gasiti: e din ’99 si se cheama The green mile

Lasă un răspuns

