Probleme constante

Posted: 11/01/2012 in Din viata mea

„O problema pe care ai avut-o” cam asa suna tema care imi este impusa astazi. Pai, lista este destul de lunga, dar am zis ca din moment ce nu imi zice si cum am rezolvat-o, n-are rost sa ma apuc sa aberez de o problema peste care am trecut deja. Asa ca am scormonit in trecutul si in prezententul meu dupa probleme ceva mai vechi dar care imi dau de furca si astazi. Din fericire nu sunt prea multe. Doar vreo 2-3 „candidate”, asa ca am ales dintre acestea problemea care ma deranjeaza cel mai tare:   franceza!

Sincer aceasta este problema cea mai presanta. Defapt francezii in general. Cred ca stim cu totii ca nimeni nu ii inghite pe francezi, eu nu ii inghit, cei de la Top Gear nu-i inghit, nemtii inca regreta ca nu i-au macelarit nici in al doilea razboi mondial, japonezii 100% nu ii inghit nici ei, ce sa mai….Franta e cam urata la ora actuala. Problema mea nu e cu tara in sine, ci cu majoritatea cetatenilor ei care sunt aroganti si snobi. E drept si tiganii nostrii ii enerveaza intr-o buna masura, dar pe mine nu ma enerveaza tiganii francezi, ci chiar francezii. Dar trecem si peste asta si ajungem la limba lor. Stiu atata istorie incat sa stiu ca si noi si francezii suntem un popor latin; stiu ca teoretic limbile noastre seamana, dupa 8 ani de franceza va pot spune ca ele chiar seamana putin, dar sa ma bat ploaia cu stropi mari daca eu sunt in stare sa gasesc frumusetea in limba lor. Asta e cu adevarat problema la care ma rezum azi, incurcata limba franceza. Dar din pacate nu cred ca pot termina articolul in nota acida pe care o doream la inceput, in timpul scrierii acetui miric articol jurnalistico-satiric, am inceput si o conversatie pe mess, a venit in vizita si un bun prieten, ce sa mai…m-am calmat complet. Mi-a trecut ura pe francezi in urmatoarele 2 ore. Deci o lasam moarta si zicem asa:

O problema pe care am avut-o: Francezii!

Lasă un răspuns

