Barfa de pe peron

Posted: 01/02/2012 in Din viata mea, Drumuri
Etichete:, , , , , , ,

In ultimele doua zile a fost din ce in ce mai frig. Din pacate, intr-una din zile (mai precis ieri) am fost nevoie sa astept maxi-taxi-ul sa vina in Ghencea. Bineinteles era frig, era seara, eram obosit si nu eram singur pe acolo. Asa cum te astepti sa se intample intr-o autogara, mai era lume prin zona; dat fiind ca imi era prea frig sa imi scot mainile din buzunar ca sa imi pun castile in urechi, puteam auzi ce vorbea lumea. Am stat, am ascultat si la final nu stiam daca sa rad sau sa imi trag palme.

Din cate se parea maxi-taxi-ul intarzia destul de mult. Trebuia sa soseasca de 10 minute si nu era nici urma de el. Pe trotuar, vreo doua babe cam la 50-60 de ani schimbau pareri. Discutia lor era atat de privata incat sunt convis ca o auzeau si trecatorii de pe partea cealalta a soselei, dar nu asta conteaza. Ma amuza ca una dintre ele sustinea ceea ce tot aud: „Sa bage mai multe masini!” Cealalta era la fel de convisa ca „asta nu ar schimba nimic! Soferii sunt niste hoti si niste trantori”. Atrasa de vocile pitigaiate si volumul puternic al conversatiilor, o alta baba ce lasa in urma ei un val cu miros de naftalina s-a alaturat discutiei fiind convinsa ca „sunt niste ticalosi! Acuma merg toti incet ca sa ne tina pe noi in frig si sa mai scoata ei bani, sa iasa mai multa lume in statii”. Cinste ei, clar i-a „dejugat pe mafioti”. si cand ma gandesc ca eu credeam ca generatia mea e cea cu teoriile conspiratiei.

Mereu mi-a fost sila de persoanele asta care habar n-au ce vorbesc, doar isi dau cu presupusul, dar isi expun parerea cu tonul unui savant care stie exact ce vorbeste, iar mai apoi se asteapta ca cele spune de el sa fie luate ca litera de lege.  Deci pentru a scapa de sila ce ma apuca si pentru a-mi dezmorti picioarele a caror talpi nu le mai simteam decat cu exceptia unui val de mancarime si usturime ce ma cuprindea din cand in cand, m-am mutat putin mai incolo, intre un grup de barbati si cateva pustoaice de vreo 30 de ani, dintre care multe vorbeau la telefon.

Acolo subiectul era altul: „sa vezi ce-i fac la ticalosul asta cand vine”. Auzind asta am decis sa ciulesc putin urechile pentru ca stiam ca va fi amuzant. Doua „domnisoare” se plangeau initial la telefon de frigul pe care trebuie sa il indure si nesimtirea sofierilor. Domnii de langa mine imediat si-au dat seama ca si ei au aceeasi parere si au inceput sa se laude cat de mult ii urasc si ei pe soferii de maxi-taxi, chiar daca pe unul l-am recunoscut ca fiind chiar el un fost sofer. Ce mai conteaza, duduile au intrat in vorba cu ei, mission acomplished! In cercul lor toti se laudau cu ce urmau sa realizeze: „sa vezi ce scandal ii fac cand vine!” … „las ca vede el cat pot sa fiu de a dracu'”, „da crezi ca ii dau 3 lei pentru conditiile astea?” „ah, stai sa vezi, ca eu nici nu ii platesc!” „mama, sa vezi ce ma iau de el cand vine aici!”  Si tot asa o tineau, intr-o continua amenintare.

Ceva mai incolo, intr-un colt, e eleva grasa vorbea intr-una la telefon. Eu sincer pe ea am admirat-o cel mai mult. Nu m-a interesat ce minciuni ii debita sufletului nevionovat de la celalalt capat al receptorului, dar am admirat-o pentru faptul ca nu purta manusi, si totusi a tinut telefonul la ureche mai bine de jumatate de ora. O jumatate de ora a fost cu mana la ureche, in conditiile in care mi-e imi era prea frig sa imi scot mana din buzunar sa ma scarpin pe frunte.

In cele din urma a venit maxi-taxiul: va las sa ghiciti reactia oamenilor. Ne-am strans toti intr-un singur sir (dez)ordonat si am inceput sa ne impartim coate pentru cine intra primul in maxi. Babele grase si cu multe sacose vroiau prioritate, da eu aveam prioritate de frig+de coate. Am gasit un loc, m-am asezat si am continuat sa tremur. Toti oamenii au urcat, toti oamenii AU PLATIT, si dupa ce am plecat era o liniste generala in maxi. Motivul pentru care a intarziat 40 de minute? Un TIR ramasese in pana si blocase o banda de mers. Mi-ar fi placut sa ii intreb pe vitejii si vitezele care se laudau ca nu platesc ce s-a intamplat de au platit, dar am zis ca n-are rost sa imi pun lumea-n cap.  La finalul serii am ramas cu o trista imagine a societatii ce ma inconjoara si a guralivilor din ea…

Comentarii
  1. Perfect Devil spune:

    :))) Wellcome to my world…

Lasă un răspuns

