Prins in timp

Posted: 28/08/2013 in Din viata mea

Am intrat deja pe ultima suta de metri cu statul prin tara. In 20 de zile pe vremea asta o sa fiu pe tărâm englez si pe cat sunt de entuziasmat, recunosc ca mă cam roade neliniștea. Asa ca intre multe plimbari prin tara si multe exercitii culinare prin bucătărie (adică DA, gătesc) am ajuns sa mai vin si la bunici la Târgoviște. Mereu mă încearcă sentimente oarecum contradictorii. Îmi place sa vin aici, dar mereu mi-e frica deoarece nu stiu când mă mai lasa bunicii sa plec. De data asta am încercat sa-mi negociez mai bine durata sederii; si parca e mai bine asa, exact ca atunci când urmează sa fii închis undeva si apuci sa iti negociezi sentința, ba mai mult sa reușești sa o reduci.
Nu zic, îmi place aici, îmi place ca sunt aproape de zumzetul orașului, si sincer…mi-a fost dor sa privesc lumea de la etajul 5. Pesimismul bunicilor cam taie din spiritul meditativ pe care îl regăsesc aici. Însă in lumea asta agitata, iesind zi de zi in aglomerația cotidiană, bunicul meu rămâne asemenea unui turn de observatie, înălțându-se dintr-un alt timp. Mergând la pas agale, nu se mai chinuie sa inteleaga chiar toate schimbările din jur, dar si le notează într-un colt al mintii si la nevoie stie unde sa găsească informatia. Apoi mai sunt oamenii pe care ii întâlnește. Sunt putini cei cu care se saluta pe strada, însă când intalneste o fata cunoscută, sau isi amintește de cineva, poate ca memoria îl trădează când vine vorba de numele persoanei, dar ti spune o intraga poveste având la baza meseria si viata persoanei in cauza. La fel si cu constructiile din zona: mi-a povestit de nenumărate ori despre dudul din parc, plantat la 17 ianuarie 95. Cum le retine nu stiu, de ce le retine nici atât, dar cumva sunt amănuntele acelea antice pe care prea putini înafara de el cred ca le mai stiu. Si n stiu de ce, dar când îl aud povestind toate astea mă binedispune a naibii de mult! 🙂

Lasă un răspuns

