Tradus din matematica

Posted: 30/09/2013 in Din viata mea

Undeva prin clasa a 11a, a venit un nou prof de mate la noi si ne-a zis ceva la modu „de azi cu mine ve-ti face limba straina matematica”. Bineinteles ca am ras pentru ca pe atunci chiar nu stiam mare lucru din matematica si mi se parea chiar ca o limba straina doar ca avea cifre in loc de litere. Anii au trecut si….ei bine lucrurile au ramas cam la fel in ce priveste relatia mea cu matematica. Si cu toate astea am decis sa merg la Inginerie…in Anglia. Da, stiu, nu suna ca cea mai inteligenta miscare, dar hai sa fim sinceri: nici eu nu sunt cel mai inteligent tip pe care-l poti intalnii.

Prima saptamana totul super misto! De la colegi de casa, la colegi de campus, la mancare si activitati. Azi am inceput cursurile propiu zise. Prima zi, program mai lejer…doar 2 ore jumate de cursuri. Bine, defapt asa vor fi toate zilele de luni, dar nu asta conteaza. Partea amuzanta a fost la cursul de MECHANICAL ENGINEERING, in spatele numelui asta pompos cred ca se ascunde fizica. Problema e ca dpdv oral, nu seamana absolut deloc cu fizica noastra. Alte denumiri, alt accent, alta ordine a elementelor ecuatiei, rezulta varza. Am ajuns sa ma bucur ca un copil mic cand pe plansa de prezentare a aparut un slide cu formulele respective scrise. Eram gen „Wow, pai stati ca sunteti prosti! Acel „u” e defapt Vf, chestia aia nu se noteaza asa, inversezi locurile, schimbi semnu si uite formula!” Stiu, par cam egoist si idiot pretinzand ca stiu eu sa-i invat scoala pe englezi, mai ales pe cativa doctoranzi in chestiile astea, dar e un sentiment foarte satisfacator sa realizezi ca dupa 3 aproape 4 luni de pauza totala, mai recunosti cate ceva. Asa ca da, am ajuns sa ma bucur sa vad scrisa undeva aceeasi matematica pe care o detestam in tara.

In alte stiri, tot n-am invatat cum se traverseaza strazile la indivizii astia. Adica m-am prins de o chestie: semafoarele sunt de ochii lumii si oricine poate traversa pe oriunde, dar tot nu stiu in ce parte sa ma uit mai intai. De fiecare data cand traversez ma simt ca intr-o comedie proasta.  Tocmai cand cred ca sunt pe banda „sigura” din fata sau din spatele meu primesc un claxon care ma anunta ca am mai trecut inca odata nu pe langa moarte, ci pe langa cateva zile dureroase de spitalizare.

Cam atat am de raportat de pe insula asta, surprinzator de putin ploiasa. De cand am ajuns a plouat doar de 2 ori si in rest chiar soare si placut. Un fel de…veniti in Anglia ca e uscat…inca.

Lasă un răspuns

