Tutun

Posted: 12/01/2014 in Din viata mea

Acest articol este preluat de pe o foaie de hartie iscalita de mine ieri in terminalul linistit al unui aeroport foarte agitat.

Aproape ca m-am gasit in situatia de a nu avea pe ce scrie. Fara caiet, fara multa baterie de sacrificat pe telefon, dar cu o subita dorinta arzatoare de a scrie ceva. Din fericire mereu se gaseste o bucata de hartie de sacrificat. Poate e de la plictiseala, dar scriu. Acum sunt in Frankfurt. Prins de 4 ore pe aeroport, asteptand avionul ce ma va duce spre casa mea departe de casa pentru inca 3 luni. Dintr-un imbold de moment, am decis sa merg pe la fumuar sa imi poluez putin plamanii. Stand acolo cateva minute ma uitam la persoanele din jurul meu. Fascinant cata divestitate gasesti intr-un astfel de loc! Si ma gandesc ca fiecare fata are propia poveste. Incercam sa imi dau seama de asta studiind fetele din jurul meu. Oameni care fumeaza de plictiseala, asa cum era un pusti inalt si uscativ stand intr-un colt. Apoi mai sunt cei care fumeaza pentru ca asa le cere postura, asa cum era un nene cu trasaturi sovietice si o fata ce emana duritata si un aer rautacios. El trebuia sa fumeze ca sa isi confirme statutul de mascul dominant (desi poate am eu prea multe prejudecati), Mai sunt cei care fumeaza sa isi alumenteze viciul, cum e un nene ce trage lacom dintr-o tigara cu o fata satisfacuta.

Lumea vine, aprinde o tigara pe care o termina dubios de repede si apoi pleaca. Aparent Marlboro e la putere, desi mai sunt si alte marci de care sincer nici n-am auzit. Cateodata ma intreb ce caut eu pe acolo, ce poveste am eu de ascuns in spatele fumului de tigara si daca se oboseste cineva sa descifreze asta. Dar chiar daca ar face-o, n-as vrea sa ascult. N-am rabdarea sa ascult pe altcineva vorbindu-mi despre mine. Imi place sa cred ca e o bucatica din mine ce e doar a mea si pe care nu o afla oricine: povestea mea, parerea mea, gandurile mele. Ma enervez cand cineva se uita la mine si dupa sustine ca imi cunoaste trairile. De asta eu nu fac asta decat in mintea mea si daca apuc sa intru in vorba cu acea persoana, sa o cunosc, ma bucur cand imi dovedeste ca m-am inselat. Inseamna ca si ei au o bucatica doar a lor, ceva ce tin deoparte. Intr-un mod straniu, gasesc asta reconfortant.

Lasă un răspuns

